Könyvfesztivál 2014



Idén először látogattam el a Nemzetközi Könyvfesztiválra, amit április 24-27-én rendeztek Budapesten. A két nagy könyves ünnepünk egyike ez, ami annyit tesz, hogy borzasztó nagy alapterületen csak könyv, könyv és könyv… na meg dedikálások, könyvbemutatók és vásár.




Az időjárás morcos kedvében volt, pénteken szinte egész nap esett az eső, kis kihagyásokkal, és még szombat délelőtt is kaptunk belőle.
Pénteken természetesen azzal kezdtem, hogy körbenéztem a Millenárison, hisz iskolásként jártam ott utoljára. Gyönyörű a park meg a tó is, és ahogy arra egy kedves barátom rámutatott, pár tavi kacsa is lakik itt. :)



Alapvetően sokat forgolódom könyvek között (szakmai ártalom), így talán ezért nem volt rám akkora hatással a rengeteg stand, ahol a kiadók felvonultatták a könyveiket, inkább a hangulat kapott el. Mert a hangulattal nem volt gond.
Délután dedikáltam, és ezúton is köszönöm mindenkinek, aki eljött. Sokan írtok nekem kommenteket itt, a blogon vagy üzenetet a Facebookon, de úgy teljes, ha az író néha élőben is találkozik az olvasóval.




Azon még most is mosolygok, hogy az egyik táskában egy könyvtári példány is lapult a Nyitótáncból, természetesen nem dedikáltatás céljából. Ekkor külön örültem, hogy volt nálam szuvenír könyvjelző. :) (Egyébként hamarosan nyerni is lehet majd könyvjelzőt azoknak, akik nem tudtak/tudnak eljönni egy-egy könyves eseményre)
 Volt, akinek hozzám hasonlóan ez volt az első dedikálási élménye, és örültem neki, hogy én lehetettem az első író, akinek odaad egy könyvet, hogy lássa el a kézjegyével. Remélem, hogy olvasóként lesz még ilyen élménye, hisz rengeteg jó magyar író van, akikkel ezeken az rendezvényeken lehet találkozni.


Szombaton is kilátogattam, amikor  azért többen voltak, a hétvége mégiscsak hétvége… Találkoztam néhány könyvmolyképzős írótársammal, szerencsére Zakály Vikivel és On Sai-jal beszélgetni is tudtam kicsit.  Kihasználtam az alkalmat, hogy  faggassam őket a jövőbeli terveikről, hisz ők egyben olyan írók is, akiknek a történeteit  olvasom és szeretem.
Megnézegettem azt a pár új megjelenésű könyvet is, amit a közeljövőben szeretnék elolvasni.  Bár egy ideje nehezen tudom  rávenni magam az olvasásra, azért remélem, ezek a könyvek  kiharcolják maguknak, hogy időt szakítsak rájuk.

És hogy Murphy törvénye is érvényesüljön, amikor hazaindultam, és felszálltam a hatórás szegedi vonatra, kisütött a nap.
A gaz!

Megjegyzések

  1. Haha!!!
    Van dedikált Nyitótáncom! :D
    Köszi Kata! <3

    VálaszTörlés
  2. Te Szegeden laksz? Huu, Szegeden is lehetne dedikálás, mert vidéki vagyok és Szeged sokkal közelebb van, mint Budapest! :) Imádom a könyvet, remélem egyszer az enyémet is aláírod majd! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lenne Szegeden is egy író-olvasó találkozó, mármint ha lenne rá igény. Ha esetleg lesz majd, kiteszem ide.

      Törlés

Megjegyzés küldése