Tíz dolog, amit biztosan nem tudtál a Sulijegyzetek-sorozatról (és az írójáról):


1. Az iskola neve
Azért lett Duna-parti Gimnázium az iskola neve, ahol Lilla tanul, mert főiskolás koromban az egyik kötelező gyakorló tanításomat a szegedi Tisza-parti Általános Iskolában végeztem. Elég jó emlékeim maradtak a tanításról, a gyerekről és a tanárnőről is, akinek az osztályát ideiglenesen megkaptuk, így amikor írás közben törtem a fejem, milyen nevet adjak az iskolának, ezt a sulit vettem mintának.

2. Programok a Duna-partiban
Középiskolás koromban a sulim mindig megpróbálkozott egy sereg újítással, érdekes programokat találtak ki nekünk, edzésre járhattunk, de valahogy az alapvetően jó ötletek fennakadtak a diákok passzivitása miatt. Legalábbis én úgy éreztem, és azóta is azt hiszem, hogy ez részben a közösség hibája volt. A Sulijegyzetekhez elég sok ötletet a való életből vettem alapul, persze valamelyest átformálva, és azzal a különbséggel, hogy a Duna-partiban azért sikerrel jártak.

3. Krisztián és a nem létező beceneve
Immár két kötet van kész a sorozatból, és feltűnően ragaszkodom Krisztián teljes nevéhez. Vajon miért? Krisztián karaktere a fejemben a kezdetektől nagyon erősen a teljes nevéhez kapcsolódik, ezért nem becézem a regényekben. A neve annyira meghatározza őt, mint a külseje vagy a viselkedése. Ha valaki kiejti, hogy „Krisz” vagy „Kriszt”, az már számomra nem őt jelenti.

4. Márk
Márk karaktere különleges, másként áll közel hozzám, mint mondjuk a főszereplők. Van egy nagyon meghatározó tulajdonsága (a regényekben nem is jelenik meg annyira), ami rám is jellemző. Nem árulom el, mi, mert elég személyes, de azért elmondom, hogy igazság szerint még a számomra is meglepő lett, hogy Márk örökölte meg tőlem ezt a különös tulajdonságomat. 

5. A rettegett tanárok
Igazság szerint egyetlen annyira beszólogatós tanárom se volt, mint Pintér vagy Kovács tanár urak. :) Hogy aztán én ilyen tanár voltam-e, arról khm… hát… ööö… itt most nem ejtenék szót nagy zavaromban. (Na jó, bevallom, beszóltam olykor-olykor.) Hogy miért a töri és a matektanár lett ilyen? A matematikával egészen az érettségiig hadilábon álltam. Erős hármassal küzdöttem végig a középsulit, aztán ötösre érettségiztem. Ez van. Az érettségin értettem meg egy rakás összefüggést. A történelmet meg inkább hallgatni szerettem, megtanulni kevésbé. Évszámok? Kérlek, ne!

6. Előolvasók híján
Általában nem dolgozom előolvasókkal. A Nyitótáncot az Aranymosás pályázat lektorai olvasták először. A Ballépéseket is csak ketten olvasták el azelőtt, hogy a szerkesztőm kezébe került volna, de az ismerőseimből nem bírtam kihúzni semmit azon kívül, hogy tetszett-e nekik vagy sem.
Hogy jó-e vagy rossz-e ez a módszer, amit követek, azt nem tudom, de annyi biztos, hogy én így dolgozom.

7. A cím
A Nyitótánc nem az én címötletem volt, ezt ajándékba kaptam, hogy úgy mondjam. A Ballépések és a sorozat címe viszont saját.

8. A helyszín
Három lehetséges helyszín között vívódtam, amikor ezt a történetet írtam. Nem akartam ismeretlen várost, ezért maradtak azok, ahol valamelyest otthonosan mozogtam. Születésem óta Szegeden lakom, míg a szívem szerinti otthonom a Balaton mellett van, de néhány éve nagyon megszerettem a fővárost is. A Balaton számomra mindig is a nyaralást jelentette, ezért elvetettem, hogy ott játszódjon, a szülővárosomat valamiért kicsinek találtam ehhez a történethez, ezért végül Budapest maradt.

9. Sárga
Egy kulisszatitok a borítóról: nagyon akartam, hogy a négy rész közül az egyikben a sárga domináljon. Csak kívánnom kellett… :)

10. A vége
A kezdetektől tudom, mivel fog záródni a negyedik kötet. Annyira a fejemben él a zárójelenet, hogy le sem kellett írnom, mert nem tudom elfelejteni. Alig várom, hogy eljussak odáig.



Megjegyzések

  1. Ez nem ér! Én most lobbizom a második kötetért itthon (nagyon remélem, hogy végleges megoldásként akár pénzt kapok és elvágódhatok majd egy Libribe már érte), erre leírod, hogy négy kötet lesz (pont jó!) és teljesen kész a vége. Vagyis a zárójelenet. Ez így annnnnyira nem fair a rajongókkal szemben :| Jó, persze, minden írónál meg van ez az 'előny', de így kekeckedni velem ezzel a információval... gonosz! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, nem gonoszkodni akartam. :) Tényleg érdekességnek szántam. Ennek az egész projektnek az ötlete onnan indult, ahol végződni fog. Az jó kis írói feladat nekem, hogy az eredeti elképzelésemnek megfelelően zárjam be a kört a sorozat végén, méghozzá úgy, hogy a köztes regények tartalma képlékeny. Például sokat változtattam a hármas alaptörténetén, mert egy könnyedebb részt szeretnék írni, de a végkifejlethez ragaszkodom.:)

      Törlés
    2. Nagyon tetszenek ezek a könyvek. Amikor olvasom mindig jobb kedvem lesz tőle és teljesen elvarázsol. A negyedik rész mikor jön ki?

      Törlés
    3. Mikor lesz a negyedik rész elérhető?

      Törlés
  2. Most tartok a második résznél. Örülök, hogy lesz több kötet is és remélem valami szép befejezést találtál ki����

    VálaszTörlés
  3. Mikor lesz harmadik rész?

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nagyon tetszik mindkét könyv, nagyon hamar kiolvastam őket! És emiatt én is arra lennék kíváncsi, hogy mikor lesz harmadik része a sulijegyzetek-sorozatnak!?

    VálaszTörlés
  5. Pdfben fent lesz a második rész??? Ha igen mikor? :)

    VálaszTörlés
  6. Uristeen... nagyon-nagyon jók ezek a könyvek! Baromira tetszenek, el sem bírok tőlük szakadni!:D Remélem hamar jön a következő kötet!!!:))

    VálaszTörlés
  7. Harmadik rész valószínűleg ősszel jelenik meg.
    Lilla, nincs e-book változata, csak papírkiadása. Ha a neten kering is a könyveimből "pdf" azok kalózverziók, amihez nekem és a kiadónak semmi köze.

    VálaszTörlés
  8. Most,hogy kiolvastam a Ballépéseket is egyfajta(ez most hülyén fog hangzani)üresség lenne bennem!!Mintha nem lennék kerek egész!! :( :(..........Szóval légyszíves siess a 3.résszel mert most,hogy tudom jól csak ősszel lesz ..........kiborultam(inkább nem részletezném,hogy ez alatt mit értek)

    VálaszTörlés
  9. Imádtam! Egyszerűen imádtam! Könyörgöm, siess a harmadik résszel!!!
    Kikapcsol, megnyugtat, Azt hiszem Laura után Te vagy a második kedvencem <3
    Sikeres folytatást/tovább írást! Puszi!

    VálaszTörlés
  10. Mindig is szerettem a naplóregényeket és sokat olvastam közülük, de ilyet még soha. Három napomba telt a két kötet, egyszerűen nem bírtam letenni. Fantasztikusan jó, fogalmam sincs, hogy bírom ki őszig…
    Dedikálásról hol lehet infót kapni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :)
      Ritkán van alkalmam dedikálni, de azt ide a blogra és a FB olfalamra is ki szoktam tenni. Nem tudom, idén hogyan alakulnak majd.

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Elsősorban gratulálni szeretnék a remek könyvsorozathoz, igazán csodálatos munka! Nagyon-nagyon örülök, hogy négy része lesz. Sajnálom kicsit, hogy a következő részig őszig várni kell az első két részét két nap alatt kiolvastam egyszerűen nem bírtam letenni. Én könyvek terén leginkább a gimiben játszódó történeteket részesítem előnyben. Mégpedig azért, mert számomra is döcögősen indult a gimi, és az első nagy szerelmem rám is az osztálytársam személyében talált 11.-es koromban :) Mikor rátaláltam a könyvre tudtam, hogy el kell olvasnom. Lilla karaktere közel áll hozzám, és Krisztiánba én is bele szerettem! :) Mikor olvasom olyan, mintha vissza repülnék az időben és újra élném a gimis éveimet, jó olvasni, ahogy kialakulnak a barátságok, össze szokik az osztály, és kialakul a nagy szerelem :) Imádom, hogy E/1 személyben íródik, sokkal jobban bele élem magam. Nagyon várom a folytatást, remek kis könyv :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm. Remélem, a további két rész is így fog tetszeni. :)

      Törlés
  13. Nagyon-nagyon jó a könyvsorozatod, imádom mind a két részt, hihetetlenül jó írónő vagy! Nagyon tehetséges vagy, humorosan, jól írsz, élvezetes olvasni. Teljesen megértem, mikor azt írtad, hogy már megvan a zárójelenet, hisz kezdő íróként én is tudom, mennyire fontos a végkifejlet, azt kell a legjobban összerakni és megírni. A legnehezebb elkezdeni, de mikor már sikerül, nem számít, hogy nincs meg a közepe, a végét már akkor is tudod, hisz a fejedben van, tudod mivel zárul a történet. Ez az írás szakma már csak ilyen. Mi rajongók pedig had várjuk tűkön ülve. :) Szeretnék én is gratulálni és további sok sikert kívánni, kitartást a harmadik részhez és nagyon kíváncsi vagyok már Lilla és Krisztián történetére! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm. Jelenleg teljes lendülettel dolgozom a harmadikon. Kicsit féltem, hogy ahogy haladok előre a részekkel, majd megváltozik valami miatt az is, ahogy zárni akarom a sztorit, de nem. Azt kőbe véstem úgy tűnik. :) Az lesz a sorsuk, ami. Az út, ami odaviszi őket pedig még alakul. :)

      Törlés
  14. Nagyon tetszik a könyvsorozat, gratulálok hozzá! Én személy szerint örülnék egy ötödik könyvnek, amiben a szereplők felnőtté válásáról és egyetemi tanulmányaikról szólna :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :)
      Lilla és Krisztián szemszögéből lezárul a Sulijegyzetek-sorozat a negyedik résszel. Azt viszont nem állítom, hogy egy későbbi regényemben esetleg nem fog felbukkanni a nevük. Többet nem mondok, mert ígérni semmit sem ígérhetek, a terveim eléggé képlékenyek még. ;)

      Törlés
  15. Szia. Nagyon tetszettek a konyvek. Voltam olyan mazlista es baratnomtol megkaptam karacsonyra a konyvet igy mar szerencses rajongokent ugy irhatok h olvastam a harmadik kotetet is.
    Hu. Hat nagyon jo volt. Mivel tudom h sokan meg nem olvastak igy nem szeretnek spoilerezni... egesz egyszeruen nagyon tetszett. Lilla karaktere egyre jobban megfogott. Nekem kimondottan tetszik h Lilla tiprodiknazon h mihez kezdjen a tanccal. Mar kilencedikben se egy konkret cellal ment oda tancolni csak azert mert szeret tancolni. Es ez annyira eletszeru. Kicsit en is ugy erzem magam neha mint Lilla. Es ez csak meg kozelebb hozza a sorozatot hozzam. Szoval lehet h kismillioszorra.irom le de.nagyon tetszik a konyved. Meg annyit szeretnek megkerdeni h mikorra varhatom a negyedik reszt? Lehet h meg kicsit koraiba kerdes hisz a haromnis nemreg jelent meg de igy frissen befejezve meg surgosebben szeretnem olvasni a folytatasat :)

    VálaszTörlés
  16. Szia. Nagyon tetszett a könyv összes része!! Én szó szerint bele szerettem a szereplőkbe. Lilla karakterébe teljesen bele tudtam magam élni és pár közös tulajdonságunk is akadt mint például a gimi és a tánc. A boltban megláttam a könyvet és már a címe is tetszett. Elkezdtem beleolvasni és az első 2 oldal után fogtam mind a 3 kötetet és vittem magammal. :D Nem csalódtam egyikben sem! Mikorra várható a negyedik rész?? Már nagyon várom!! :)

    VálaszTörlés
  17. Nagyon imádom ezt a sorozatot,a kedvenc könyvem lett!Nagyon tehetséges író vagy,egyszerűen le sem lehet tenni! A negyedik rész mikorra várható? :)

    VálaszTörlés
  18. Szia nagyon jók a könyveid. Én csak a 3. részét olvastam,de le se tudtAm tenni. Azt még nem tudod,hogy mi lesz A negyedik rész címe?? Puszi szia! :):)

    VálaszTörlés
  19. Én is pont a Tánc művészeti főiskolára jelentkeztem mint Lilla,csak nem vettek fel. Nem adom fel!!!
    Iszonyat jó. Ez az én történetem!

    VálaszTörlés
  20. Én már elolvastam az első 3 rész és nagyon tetszett. Az egyik legjobb könyv volt amit olvastam. Már nagyon várom a harmadik részt. Bár nem tudom, hogy mikor jön ki. Annyira megtetszett a történet és az iskola, hogy megnéztem esetleg nincs-e olyan gimnázium, mert ha van oda felvételiznék. Sajnos nem találtam ilyet, de most már értem miért. Nagyon nagyon jó volt várom a 4. részt. :) Imádom

    VálaszTörlés
  21. Mikor jön ki a 4. része? Én már úgy várom!:)

    VálaszTörlés
  22. Jo a konyv nagyooon......csak siess kerlek a 4. resszel

    VálaszTörlés
  23. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  24. Szereted a brokkolit?

    VálaszTörlés
  25. ;-);-);-);-);-);-);-);-);-) nagxoooooon jooooooooo

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése