Próbaidős ötletek

Úgy döntöttem, írok a jövőbeli terveimről. Bár jelenleg a Sulijegyzetek-sorozat második része élvez abszolút elsőbbséget, azért a fantáziám szüntelenül dolgozik, mint az agyam egy csendes háttérprogramja. Ha épp nem köt le az, amit csinálok, vagy útközben vagyok, esetleg céltalanul bóklászom, akkor bizony a fantáziám ötletekkel bombáz. Valamin mindig agyalok. Problémákat kreálok, hogy megoldhassam őket, karaktereket alkotok, akiket egyszer majd felhasználhatok, vagy hangulatokat kergetek, ez utóbbi nálam amúgy is kedvelt elfoglaltság.
Azonban mindez csak afféle játék, az ilyen ötletek a „könnyen jött, könnyen ment” kategóriába tartoznak, nem ragaszkodom hozzájuk. Felesleges is lenne, hisz sose lesz annyi időm, hogy mindazt könyvvé gyúrjam, amit kitalálok.
Mégis... néha-néha mégis azt mondom: érdemes lenne akár egy teljes regény erejéig foglalkozni az adott témával. Ezért is találtam ki a „próbaidős ötletek” programot.


Mert akármiből nem lehet regényterv, ezt az utóbbi években elég jól megtanultam. Idővel rájöttem, hogy eleinte minden regénytervet szeretek, aztán a többségéből kiábrándulok. Tehát adok az ötletnek körülbelül egy hónap próbaidőt, és ha ezek után is elszántan meg akarom írni a sztorit, akkor regényterv lesz belőle. Ez persze még mindig nem jelenti azt, hogy valaha is regény lesz belőle.
Bonyolultnak hangzik? Nekem nem. Mindenki másképp ír, nekem sajnos korlátok kellenek, különben nem haladok, hanem letérek az útról.

És hogy mindezt miért mondtam el?
Nem is olyan rég még nem tudtam felelni arra a kérdésre, hogy tervezek-e a Sulijegyzetek-sorozaton kívül más ifjúsági regényt.
Ma azt mondanám: talán.

Az új év közeledtével próbáltam kitalálni, mit szeretnék elérni 2014-ben az írás terén. Mint mondtam, ez nem érinti a függőben lévő regénysorozatom ütemtervét, de szerettem volna távolabb tekinteni a Sulijegyzeteknél.
Ekkor jött egy ötlet.
Kapásból elutasítottam. Azt mondtam, nem! Igen, felkiáltójellel a végén.
Aztán persze elgondolkodtam, hogy pár éve még a Nyitótánc ötletére is ugyanígy reagáltam, és lám, ezt a regényemet elsőre sikerült kiadatni. Szóval nem biztos, hogy rossz dolog kerekedik ki valamiből, amit elsőre nem szeretnék.
Aztán teltek a napok. Rágódtam. Olyan szépen összeállt az egész! Még csak a fejemben létezett a sztori, de már kapott címet, ami nálam nagy dolog, ugyanis a címadással mindig bajban vagyok. Ha a kézirat korai szakaszában nincs meg, később már nem tudok címet adni a történetnek. Írtam hozzá fülszöveget is. Megtaláltam a megfelelő hangulatot. A Nyitótáncot kimondottan könnyed, szórakoztató regénynek szántam, de ez a másik komolyabb hangvételű lenne, részben a téma miatt. Persze nagyon drámai dologra tőlem nem kell számítani (egyelőre), abból jut elegendő a hétköznapokra. A szereplők és a történet váza is hamar megvolt. És utolsó érv ként szólt a megírása mellett, hogy ezzel a történettel visszakanyarodnék a krimi vonalhoz, amivel még mindig szeretek mazsolázgatni, de közben nem tagadnám meg a YA-hatást sem, ami elől jelenleg nem tudok elszökni.

Azonban az ötlet még mindig próbaidős, és ha át is kerül a tervek részlegre, egyelőre várnia kell a sorára.
Addig még hátravan néhány tánc. :)

Megjegyzések

  1. szia:)gratulálok a nyitótánchoz,nagyon tetszett a könyv,könnyed és fiatalos:)csak így tovább és várjuk a következő könyvet:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! A második könyv immár a finisben... legalábbis a gépemen. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszett a Nyitótánc,arról szól egy kis tésze amit nagyon szeretek csinálni az a tánc <3!Gratulálok a könyvhöz,imádom!:)Alig várom a 2. részt,lehet tudni hogy mikor jelenik meg?? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett. A következő kötetben igyekeztem több táncos részt írni. :) A megjelenésről még nincs pontos infóm. Most fejeztem be a második részt, szóval megy elbírálásra, utána szerkesztésre és a többi... Amint tudok valamit, kiteszem ide és a Facebook oldalra is.

      Törlés
  4. Szia :) egyszerűen imádtam a Nyitótáncot! :) a suliban kezdtem el olvasni (néha az órákon a pad alatt) és a lányoknak feltűnt, milyen jól szórakozok... Egy hét alatt 10-en olvastuk el, és hihetetlen összefüggéseket találtunk! A töritanárunkat Pintérnek hívják, és pont olyan, amilyennek a könyvben írtad :) ! Egyik osztálytársam, Lilla, aki imàd táncolni, tanítja be az osztálynak a farsangi táncot! Nagyon tetszett és várjuk a következő részt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Fruzsina!
      Úgy tűnik, köszönettel tartozom, hogy terjeszted a könyvem hírét. :) Örülök, ha tetszett nektek. A karakterek abszolút fiktívek voltak... eddig. :D Mindig is tudtam, hogy vannak véletlenek, na de ekkorák! :) Ez még nekem is megdöbbentő. Mindenesetre köszönöm, hogy tájékoztattál, hogy él valahol egy hús-vér Pintér, és egy Lilla is, aki imád táncolni. :) :) Azért ezt jó tudni.

      Törlés
  5. szia én is gratulálok a könyvhöz nagyon tetszett amint megláttam a barátnőm asztalán egyből elkértem tőle és volt olyan nap amikor nem is aludtam csak azt olvastam:) mikor jelenik meg a második rész?

    VálaszTörlés
  6. Naaa, most fejeztem be a Nyitótáncot, gondoltam felnézek ide, és látom, hogy az már kész van a gépen. Én teljesen kész vagyok, szóval remélem, hogy mihamarabb megjelenik és tovább olvashatom Vörös Lil Táncoslány esetét ;)

    Krimi vonal? Ha belevágsz, hajrá, ne hagyd magad, kíváncsi leszek rá. Mindig furcsa elsőre egy más műfajt olvasni egy olyan írótól, akit egy adott témában ismer meg az ember. Ugyanakkor lehet kellemes felüdülés is :)

    VálaszTörlés
  7. Krimit hamarabb írtam, mint ifjúságot, csak az utóbbit hamarabb adták ki, és eddig nem kevertem a kettőt.Majd meglátom, mi lesz belőle. Addig meg ott a sulis sorozat.

    VálaszTörlés
  8. Imádtam a Nyitótáncot! A a három legkedveltebb dolgomról szól ( kosárlabda, rajz és tánc) imádom őket, ahogy ezt a könyvet is! :-D lehet tudni, hogy mikor jelenik meg a második rész?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem tudom. Amint lesz infóm, kiteszem.

      Törlés
    2. Nagyon szupi könyv! Meg van már, hogy mikor jelenik meg a kettő? És azt lehet tudni, hogy mi lesz a címe?

      Törlés
  9. Imádtam! Lehet tudni, mikor jelenik meg a kettő és hogy mi lesz a címe?

    VálaszTörlés
  10. A cím még formálás alatt van, a megjelenésről pedig nincs infóm egyelőre.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése