Kávé, könyvek...



Egy nyári esetet szeretnék elmesélni olvasás, könyvek és kávé témakörben. 
 
Bevallom, néha hetekig nem bír lekötni egyetlen könyv sem. Azok elég sivár napok. Persze ott van a másik véglet is, amikor falom a betűket, és miután végzek egy könyvvel, nem is hagyom leülepedni a történetet, hanem nyúlok a következőért.
Így történt ez nyáron is. Minimaratont tartottam, ahol kimondottan magyar szerzők könyveiből válogattam krimi, romantikus és fantasy kategóriában. Akkor épp erre támadt kedvem. Már az ötödiken is túl voltam, mindegyik elvarázsolt, de aztán elakadtam, és nem tudtam, mi legyen a következő. Végül megszakítottam a sort, és egy olasz írónő regényével tettem próbát, de sajnos nem sikerült átrágnom magam rajta. Nem a regényben volt a hiba, ebben biztos vagyok, csak hiányzott az a kis plusz, amivel a korábbi könyvek elkényeztettek.
Nehéz megfogalmazni, mit takar ez a „plusz”. Szinte megfoghatatlan. Rejtélyes. 
De... lehet, hogy elég lenne a tejszínhabhoz hasonlítani a kávén. Mármint én nagyon szeretem a feketekávét is, de a habos változat valami mennyei. Talán furán hangzik ez az összehasonlítás – könyveket kávéhoz hasonlítani –, de bármikor megpróbáltam másként megfogalmazni az érzést, nem találtam a megfelelő szavakat.
Ez a pluszt egyébként akkor is megkapom, ha a hazai író külföldi környezetbe helyezi a regényét, ami nem ismeretlen jelenség. Ámde a stílus, a hangulat, a humor, a történetvezetés sokszor leleplezi a szerzőt. Előfordult már, hogy csak a szöveg alapján rájöttem, hogy a látszat ellenére magyar író művével van dolgom.

A karácsony előtti időszakot azért szeretem, mert a kiadók ilyenkor belehúznak, és több kiadvánnyal készülnek az olvasóknak. Idén is nagyon várok pár könyvmegjelenést habos kávé kategóriában, de félreértés ne essék, feketekávé kategóriában is. :-)

Megjegyzések